Explorar la ràdio com a eina educativa en un procés d’aprenentatge
“És més interessant la classe, perquè parlem de coses que ens interessen dins de la ciència i a més treballem junts”, participant de Radiòpolis, 2020.
Radiòpolis és el nom que rep la segona edició del projecte “Anem a la plaça”. Seguint amb la lògica comunitaria de la primera edició i amb el suport de les entitats de la comissió de Participació, aquesta edició, es centra en l’ús de la ràdio com a eina de creació col·lectiva i comunicació amb el barri. Hem treballat amb els i les estudiants de primer d’ESO i amb l’equip docent de l’Institut Marianao. El repte és la creació de diferents programes de ràdio sobre temes vinculats amb les ciències naturals. Hem desenvolupat un procés creatiu per a investigar i aprendre més sobre temes d’interès dels i les estudiants i sobre eines audiovisuals. El projecte s’ha connectat amb part del currículum educatiu de les assignatures de ciències naturals i tecnologia així com amb les competències transversals d’habilitats socials i convivència. Els programes de ràdio s’emeten des del Kiosk de la plaça de la Generalitat al maig de l’any 2020.
Les intencions han sigut; potenciar la participació dels i les estudiants en les dinàmiques de classe així com en el seu entorn proper, impulsar la ràdio com a mitjà de comunicació dels i les adolescents, integrar el treball creatiu a les aules, fomentar el treball en equip i les relacions igualitàries.