“Maneres de ser, estar i participar”

Il·lustració de @nuria_curcoll


Durant el temps que fa que dinamitzem grups de diferents àmbits, edats i municipis, hem après moltes coses sobre la nostra feina i sobre les eines que calen per dur-la a terme. Aquest aprenentatge passa per qüestionar-nos i revisar-nos sovint, parant atenció al que diu -i a vegades al que no diu- la gent que participa als projectes que dinamitzem. 
“Com adaptem una sessió tenint en compte els eixos de poder possibles? Com pensem dinàmiques per no deixar-nos les diferents subjectivitats “fora”? Perquè una cosa és participar només amb la presència, ocupant un espai físic, i l’altra és participar agafant la paraula o la teva eina de comunicació i poguent ser una mateixa; amb la pròpia manera d’expressar-se, exposant sense límits tot allò que s’és. “
Hem compartit aquestes eines i reflexions a l’article Maneres de ser, estar i participar, de la revista ProtagonistesJA!, coordinada per l’Associació Diomira, que ens ha brindat aquesta oportunitat de poder fer arribar la nostra experiència a qui vulgui conèixer-la, amb intenció de seguir definint cada cop més el rol de l’educadora social, sabent que cal revisar-lo constantment, ja que és una tasca que cal transformar sense cansar-se, entenent que tota societat és canviant. 
“Des de la nostra experiència, quan parlem de reconèixer la diversitat en els espais de participació hem pogut distingir tres dimensions de reflexió-acció. La primera, la nostra pròpia consciència com a educadores sobre les desigualtats entre les persones que formen part de l’espai. La segona, en el desplegament d’eines i recursos per treballar amb la diversitat. l la tercera, en l’acompanyament en els grups a prendre consciència i coresponsabilitats d’aquestes desigualtats. “
Us convidem a llegir l’article sencer i, sempre que vulgueu, a opinar i dialogar amb nosaltres sobre el camp de l’educació social i els seus reptes constants!

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.