JOVES I ESPAI PÚBLIC

Maneres d’habitar la ciutat

Ens fa especial il·lusió compartir amb vosaltres la nova publicació de Quaderns de l’Educació Social: Núm. 23 – Del dret i del revés: maneres d’habitar la ciutat.
 
Un monogràfic que parla del dret a habitar les ciutats des de la pluralitat de veus, mirades i relats. Aquesta edició posa de manifest dues necessitats de la professió: La primera és que la nostra pràctica professional ha de generar espais per a l’acció reflexiva i ha d’utilitzar l’escriptura com a eina. La segona, que la reflexió, l’escriptura i la lectura poden ser un espai col·lectiu. 

 

L’escriptura com a estratègia de reflexió i resignificació i el potencial de l’acció col·lectiva per a activar i mobilitzar són elements que tenim molt presents a Circula Cultura. D’una manera o altra, al llarg d’aquests anys, l’escriptura i l’acció col·lectiva ens han motivat, ens han dut a experiències molt enriquidores i ens han permès (de)construir i reconstruir la nostra identitat com a educadores dia a dia.
 
Aquest cop dues de les companyes de la cooperativa, Georgina Dezcallar Quadreny i Vicky Laguía León, han participat en aquesta 23a edició amb la creació d’un article-fotoreportatge juntament amb dues col·laboradores i amigues de Circula Cultura: Luciana Chait i Andrea Gaetano. Les quatre autores han obert l’espai per a quedar i conversar amb joves sobre temes que les travessen posant l’espai públic com a escenari de la vida quotidiana . El text que pren el títol, Quedar al carrer: converses amb joves sobre els espais públics, és un article-fotoreportatge, elaborat a partir d’entrevistes poc mediades amb un grup de joves, convida a relativitzar els estereotips construïts sobre la joventut com un tot homogeni i a escoltar la diversitat d’apropiacions dels espais públics. Convida, també, a plantejar-nos camins alternatius cap a les lectures i reivindicacions del dret i l’accés a la ciutat.
 
Per a aquest repte que ens plantejaven des del Consell editor,  vam escollir l’escenari dels carrers perquè per a nosaltres és on es despullen uns certs privilegis i se socialitzen uns certs drets. El carrer, que també és per a nosaltres escola d’educadores, on es construeix també la nostra identitat i el nostre rol adult en el vincle educatiu. Aquesta experiència ens ha permès continuar exercitant l’exercici de l’escolta, la conversa amb l’altre, qüestionar-nos de nou el rol que tenim: Un rol informal, relaxat, però no per això menys respectuós de les infanteses, responsable de les accions col·lectives, i acurat de l’encàrrec que ens convoca.
 
I per últim, quedar de nou al carrer ha estat una oportunitat per connectar de nou amb persones més joves, amb l’essència del que ens mou i no us ho negarem: feia temps que no ens trobàvem i ja en teníem ganes.
 
Us convidem a llegir l’article-fotoreportatge, deixar-vos travessar pels testimonis de les joves i per les qüestions que ens hem plantejat. Esperem que gaudiu de la lectura.
 
Si voler comentar què us ha semblat o teniu ganes de quedar, escriviu-nos a circulacultura.sb@gmail.com
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.